Home » Ruta Constanta

MSTS 10 minute de film pe linia 48 Ruta Constanta

6 February 2010 2 Comments 1,459 vizualizări


th_Linia PalasZilele acestea am reusit sa fac repaintul unor vagoane “g15_gt8su_3202” realizate de autorul german Ralf Kölsche (Graph15) si transformate de mine in variante asemanatoare vagoanelor romanesti. Sigur ca mi-as dori un veritabil V2A sau V3A, dar la chestia asta chiar nu ma pricep. Din pacate lucrez singur la ruta si inca nu am invatat si chiar nu am avut timp sa invat sa lucrez in 3D. Mi-ar fi placut sa am si colaboratori la constructia acestei rute dar din pacate acest deziderat pare imposibil de realizat. Mai ales ca nu pot oferi decat un nume pe foaia explicativa a rutei si pe genericul acesteia.

In acest mic fimlulet, de numai 10 minute (yutube nu permite mai mult), se poate vedea cum traficul din prima activitate a rutei se desfasoara pe parcursul catorva statii de pe linia 48, resp. 48/. Am plasat semafoare si la intrarea in statii astfel incat in conditiile unui trafic greu, cand sunt multe vagoane in tarseu, acestea steapta cuminti la rand sa poata intra in statii. Chiar la unele statii cu peroane lungi, pot opri in statie cate doua tramvaie deodata.

Mai am de reglat opririle vehiculelor, lungimile statiilor si capacitatea lor astfel incat sa se stea putin in statii. Mai am destule! Dar pentru inceput putei vedea in filmulet cam ce vreau sa fac din aceasta ruta. Va putei lesne imagina ce frumos se va vedea traficul in centru, acolo unde se vor cumula mai multe linii pe un sector de drum, unde se vor intersecta linii de tramvai. De curand am descoperit si faptul ca se pot pune troleibuze in MSTS. Am comandat CD-ul care contine asa ceva la Praga si astept cu nerabdare sa vina mai ales ca am acordul autorului ca sa folosesc elemente din ruta respectiva.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ruta are inca numeroase probleme de rezolvat. Liniile 48, 48/ si 43, la care am ajuns deja la stadiul de montare semafoare, sunt inca nefinalizate. Le parcurg mereu si vad erorile apoi le rectific. Ceea ce am crezut la inceput ca va fi o joaca de copii se dovedeste a fi un exercitiu complex de meticulozitate, de rabdare si staruinta. Multe encunoscute imi stau inca impotriva si incercarea mea primitiva s-a transformat in cel mai amplu proiect (dupa diorama) din viata mea.

Este foarte mult de lucru la ea. Am atâtea de făcut că nu mi-aş putea imagina un termen de finalizare. O dată ce termin ruta (ca funcţionare), vreau sa creez câteva repere specifice Constanţei. Apoi particularizarea fiecărui tramvai.Apoi staţiile şi intersecţiile. Încă nu am creat marea şi lacurile şi sincer nici nu vreau să ma gândesc încă la faptul că habar nu am cum să le creez… Vreau să fie ceva de excepţie. Să rămînă ceva bine făcut în urma mea! Lumea să se bucure iar nu să mă înjure şi pentru asta nu mă grăbesc! Probabil ca zilele acestea voi pune pe site Ruta in varianta demo cu cate o activitate simpla pe liniile 48, 48/ si 43 pe care aproape ca le-am terminat. Astept aici comentarii si sugestiile voastre.

Timpul necesar colectarii de poze si editarii materialului pentru site este destul de mare si ca atare nu intotdeauna reusesc sa pun pe site si pe forumuri tot ceea ce realizez la aceasta ruta. Imi cer scuze daca uneori explicatiile sunt simple si lapidare.

2 Comments »

  • Cosmin said:

    Prea tare ! Felicitarile mele !
    Sunt sigur ca a durat foarte mult sa faci toate astea …. felicitari pentru perseverenta de care ai dat dovada !

  • Mihai said:

    Mă bucur foarte mult că aţi ajuns la o concluzie foarte apropiată de cea a mea: MSTS nu este o joacă de copii ci un simulator complex şi cu posibilităţi aproape nelimitate de a reda atmosfera dintr-o rută reală.

    Toţi cei care au deschis editorul de rute s-au bucurat că pot amplasa liniile în doi timpi şi trei mişcări. Însă.. cei mai mulţi s-au descurajat când au văzut cât de complex şi mâncător de timp poate fi să îmbini numărul de obiecte cu necesitatea şi aportul lor la crearea atmosferei dorite a fi reproduse dar şi cu limitările jocului şi atingerea unui optim compromis între cantitate şi calitate. Iar acest optim necesită bun gust şi raţionament.

    Şi chiar şi după ce ai studiat dacă un obiect este sau nu necesar şi util într-o zonă, pot apărea alte idei şi viziunea de ansamblu suferă ‘corecţii’ permanente ce se traduc prin reamplasarea unui obiect sau înlocuirea cu altul, ori repararea unor mici chestii de fineţe.

    Până la urmă, aici stă geniul creator în MSTS: cât de mult reuşeşti să redai folosindu-te de cât mai puţin pentru a păcăli cât mai mult ochiul şi mintea.

    Succes, domnule Panait! În fiecare zi descoperim ceva nou şi uimitor în acest joc.

Leave a response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.